4 Aralık 2012 Salı

Mardin..

Geçen cumartesi yıllardır görmek istediğim , yıllardır dinlediğim memleketimiz Mardin'e günübirlik okul açılışına katılmak için gitmiş bulundum. Anlattıkları kadar varmış. Mardin gerçekten şahane mimarlık , ince işçilik muazzam..Ayrıca çok gelişmiş bir şehir. Birçok markayı sokaklarda görebilirsiniz. Eski Mardin denilen kısımda ise hala eski halini muhafaza etmekte..1 gün görmek için çok çok az bir süre ama Deyrulzafaran Manastırı, Eski mardin sokakları görülmeye değer..Çarşısında yok yok organik sabunlar her derde deva..Bunun dışında yemekleri de çok meşhurdur mardinin..Çoğu bizim evde pişen yemekler olduğu için tatları bana çok tanıdıktı ama ilk kez birdaha yemek istedi.Mardin kalesinin önünde kahvemizi Suriye'ye nazır içtik. Suriye de onca insan ölürken biz çok yakındık ve bunu bile bile oturmak can acıtıcıydı. Ordaki insanların hepsi bir bütün olarak güzeldiler. Türk,Kürt, Süryani, Keldani orda ayırım yok. Orada Mardinliyim demek vardı..Ben bir kez daha gitmek istiyorum..Sizlere de muhakkak tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder